Yrityspalveluekosysteemi 2020+ : Kohti yhteistä yrityspalvelustrategiaa
Yrityspalveluekosysteemi 2020+ : Kohti yhteistä yrityspalvelustrategiaa
Selvityksen tavoitteena on nostaa esiin yrityspalvelujärjestelmän tunnistettuja kehittämiskohteita ja tarjota niihin myös kehittämisehdotuksia. Lähtökohtana on, että asiakasnäkökulma ja palvelujen vaikuttavuus ovat keskiössä palvelukokonaisuutta kehitettäessä.
Ekosysteemitarkastelussa hyödynnettiin ELY-keskuksissa ja TE-toimistoissa tehdyn kyselyn tuloksia sekä aikaisempia yrityspalveluista tehtyjä tutkimuksia ja selvityksiä.
Selvitys jakautuu kolmeen osaan: - taustaselvityksien ja työpajojen pohjalta saadut keskeiset havainnot - yrityskannan ja nykyisen julkisen yrityspalvelukentän nykytilakuvaus - kehittämisehdotukset.
Kehittämisehdotukset on tiivistetty seuraaviin osiin: - yritysten toimintaedellytyksistä huolehtiminen - yrityspalveluiden yhteistyö - yhtenäinen palvelualusta ja käyttöliittymä.
TEM yhteyshenkilö: Marjukka Aarnio, alueet ja kasvupalvelut-osasto, puh. 029 504 7150
Ulkoasu |
96 |
---|---|
Kieli |
suomi |
Aiheet | |
ISSN |
1797-3562 |
Kuuluu kokonaisuuteen |