Esiopetus tavoitteellisen oppimispolun alkuna
Finna-arvio
Esiopetus tavoitteellisen oppimispolun alkuna
Tallennettuna:
Ulkoasu |
240 sivua : kuvitettu ; 25 cm |
---|---|
Kieli |
suomi |
Alkuteoksen kieli |
suomi |
Julkaisija |
[Helsinki] :
Opetushallitus,
2001
|
Luokitus | |
Aiheet | |
Valmistaja | (Jyväskylä : Gummerus) |
Lisätiedot | toimittajat: Barbro Högström, Outi Saloranta ; [valokuvat: Eeva-Liisa Rekilä-Ojama] |
ISBN |
952-13-1172-X pehmeäkantinen |
Standarditunnukset |
A0633779 |
Kontrolloimaton nimeke |
Erityisen tuen tarpeen tunnistaminen, opetuksen yksilöllistäminen ja oppimisvaikeuksien ennaltaehkäisy Leikki kuusivuotiaiden lasten esiopetuksessa Lapsen arviointi kehityksen ja oppimisen tukena Esiopetus : yhteinen kasvatustehtävä Lapsen kielellisen kehityksen pääpiirteet esiopetusikään asti Kielellisen tietoisuuden harjoituksia Kielen rikastuttaminen Lapsen kirjoitetun kielen oppiminen kokonaisvaltaisen oppimisen näkökulmasta Matematiikka Eettinen ja katsomuksellinen kasvatus Uskontokasvatus Elämänkatsomustietokasvatus Ympäristö- ja luonnontieto Taide ja taito : leikkivä ja liikkuva lapsi Musiikin ja äänen maailma Kuvia tekevät lapset Kädentaidot Lapsen liikunnallinen kehittyminen ja terveys Opetuksen eheyttäminen : kohti elinikäistä oppimista Erityistä tukea tarvitsevan lapsen esiopetuksen suunnitelma Erityistä tukea tarvitsevan lapsen siirtyminen esiopetuksesta perusopetukseen Maahanmuuttajalasten esiopetuksen lähtökohtia Yhteistyö huoltajien kanssa Suomi/ruotsi toisena kielenä -opetuksen tueksi Oma kieli ja kulttuuri oppimisen tukena Muun oppimisen tukeminen Esiopetuksesta vastaavien täydennyskoulutus Varhaiskasvatus ihmisyyteen herättämisen näkökulmasta : johdantoa reformipedagogiseen ajatteluun Esiopetus montessorikasvatuksessa Esiopetus steinerpedagogiikan näkökulmasta Reggiolainen ajattelutapa Kielikylpy ja vieraskielinen opetus Esiopetus osana lapsuutta Vanhemmilla on vastuu kasvatuksesta esiopetuksessakin Opetussuunnitelma opettajan työvälineenä Esiopetuksen opetussuunnitelma oppimis-ympäristönä ja pedagogisena strategiana |
Hae kokoteksti |