Livsvärldsfenomenologi och hermeneutik : aktuella humanvetenskapliga forskningsproblem
Finna-arvio
Livsvärldsfenomenologi och hermeneutik : aktuella humanvetenskapliga forskningsproblem
Tallennettuna:
Ulkoasu |
147, [5] s. ; 25 cm |
---|---|
Kieli |
ruotsi |
Alkuteoksen kieli |
ruotsi |
Julkaisija |
Helsingfors :
Helsingfors universitet,
2003
|
Sarja | Helsingin yliopiston kasvatustieteen laitoksen tutkimuksia, ISSN 1238-3465; 192. Forskningsrapport / Helsingfors universitet, pedagogiska institutionen, 192. |
Luokitus | |
Aiheet | |
Valmistaja | (Yliopistopaino) |
Lisätiedot | Michael Uljens & Jan Bengtsson (red.) |
ISBN |
952-10-0810-5 nidottu |
Kontrolloimaton nimeke |
Metodologiske utforderinger med den levde kroppen som erfaring og perspektiv Till frågandet om människoblivandet : hermeneutik som allmän pedagogik Är Goethes morfologiska studier fenomenologiska? Metodologiske utfordringer med den levde kroppen som erfaring og perspektiv Livsvärldrar i vardagliga och institutionella sammanhang : om betingelser för livsvärldsforskning med fokus på personer med synnedsättning eller blindhet Från temaintervju till livsvärldsforskning inom yrkeshögskolkontext Skolan som levt rum : rummets betydelse i lärandet i ljuset av livsvärldsfenomenologi Fängelseundervisning betraktad ur ett livsvärldsperspektiv Fordi det står i rammeplanen? : om kanon og novitet og ulike typar representativitet i skapning av lærarikon Livsvärldar i vardagliga och institutionella sammanhang : om betingelser för livsvärldsforskning med fokus på personer med synnedsättning eller blindhet Den edukativa miljön : ett möjligt studieobjekt för den vetenskapliga disciplinen pedagogik Hermeneutikens betingelser i postmodern tid Barns erfarenhet av andras väl : att förstå och gripa in i den andres livsvärld |
Hae kokoteksti |