Pakolaistaustaisten oppilaiden tuki koulutoimen hallinnollisissa diskursseissa
Finna-arvio
Pakolaistaustaisten oppilaiden tuki koulutoimen hallinnollisissa diskursseissa
127097-Artikkelin teksti-305429-1-10-20231020.pdf
(Jyväskylän yliopisto - JYX / artikkelit)
Tässä artikkelissa tarkastellaan diskursseja, jotka liittyvät hiljattain Suomeen saapuneiden pakolaistaustaisten oppilaiden tukeen. Pakolaistaustaisten oppilaiden tuki rakentuu muun muassa niistä pedagogisista käytänteistä, joita kukin opettaja toteuttaa luokassaan (esim. Kaukko, Wilkinson & Kohli 2021). Vähemmän tutkittu mutta tärkeä osa pakolaislasten tukea ovat koulu- ja kuntatason päätökset ja linjaukset sekä laajemmin tarkasteltuna kansallisen tason ohjaus. Tässä artikkelissa tarkastelemme ohjausta erityisesti kuntatasolla, sillä hallinnon viranhaltijat toimivat kansallisen tason ja yksittäisten koulujen ja opettajien välissä linjausten tulkitsijoina.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Sarja | AFinLAn vuosikirja |
Aiheet | |
ISSN |
2343-2608 |
Kuuluu kokonaisuuteen |