Kansainvälisten e-aineistojen hakuun on toistaiseksi kirjauduttava, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Digitaalisen markkinoinnin merkitys B2B-yrityksissä

QR-koodi

Digitaalisen markkinoinnin merkitys B2B-yrityksissä

Digitalisaatio on tuonut paljon muutoksia yhteiskuntaan ja siinä samalla vaikuttanut myös markkinoinnin toimiin. Digitaalinen markkinointi on ottanut suurimman harppauksen Business-to-Consumer (B2C) yrityksissä, mutta muutos on jäänyt hieman vähäisemmäksi Business-to-Business (B2B) sektorilla. B2B-toimijat ovat kuitenkin viimevuosina ottaneet suuntaa kohti nykymaailman markkinointia, eli digitaalista markkinointia. Tässä kandidaatintutkielmassa tutkittiin digitaalisen markkinoinnin merkitystä B2B-yrityksissä, sekä millaisilla työkaluilla näihin hyötyihin päästään. Kandidaatintutkielma toteutettiin kuvailevana kirjallisuuskatkauksena. Tutkielmassa ilmeni, että digitaalisesta markkinoinnista on paljon hyötyä B2B-yritykselle. Esimerkkinä bränditunnettavuus, asiakkaiden sitoutuneisuus, uusien asiakkaiden hankinta, sekä vanhojen asiakassuhteiden parantaminen. Tämän saavuttamiseksi B2B-yritys käyttää digitaalisen markkinoinnin työkaluja, kuten hakukonemarkkinointi, sosiaalisen median markkinointi, sähköpostimarkkinointi, sekä sisältömarkkinointi. Tutkimuksessa havaittiin, että digitaalisen markkinoinnin tekniikat ovat myös huomattavasti halvempia, kuin tyypillisen markkinoinnin elementit, kuten radio tai lehtimainonta. Digitaalisen markkinoinnin työkalut tuovat myös muita etuja, kuten sen helppo mitattavuus. Usea eri sosiaalisen median kanava antaa suoraan lukuja, kuten kuinka moni on nähnyt mainoksen tai miten paljon mainosta on avattu. Digitaalisen markkinoinnin ei tule korvata tyypillistä markkinointia, vaan niiden on toimittava rintarinnan.

Tallennettuna: