AHJO -menetelmät: Taidepohjaisen aineiston keräämisen ohjeet yhden yliopiston henkilöstön hyvinvoinnin laadullisessa tutkimuksessa
AHJO -menetelmät: Taidepohjaisen aineiston keräämisen ohjeet yhden yliopiston henkilöstön hyvinvoinnin laadullisessa tutkimuksessa
AHJO-hankkeessa tutkittiin taidepohjaisin laadullisin keinoin tekijöitä, jotka ovat yhteydessä yliopistohenkilöstön hyvin- ja pahoinvointiin yhdessä suomalaisessa yliopistossa. Tutkimuksen ensisijaisena tavoitteena oli tunnistaa yliopiston henkilökunnan hyvinvointiin ja ei-hyvinvointiin vaikuttavia tekijöitä tutkimalla opetus- ja tutkimushenkilöstön sekä asiantuntija- ja ammattihenkilöstön (usein "muu") erilaisia kokemuksia, sekä löytää toimia, joilla yhteisöllistä hyvinvointia yliopistotyöpaikoilla voidaan edistää. Katso emoprojektista lisätietoja koko tutkimushankkeen menetelmistä ja kerätyn tiedon tyypeistä.
<br /><br />Tässä aineisto/-mentelmäjulkaisussa jaamme yksityiskohtaista tietoa menetelmistä, joita käytimme tutkimuksen toteutuksessa. Tähän julkaisuun sisältyvät: <ul> <li> Rekrytointimateriaalit</li> <li> kaksikieliset (suomi ja englanti) sähköpostit, jotka lähetettiin sattumanvaraisesti valitulle henkilöstölle; sähköpostit kertoivat henkilökunnalle hankkeesta ja mahdollisista tavoista osallistua siihen.</li>
<li>Ohjeet - kaksikielinen (suomi ja englanti) teksti, joka lähetettiin osallistujille ja jossa kerrotaan, miten työpajat ja haastattelut toteutetaan. Ohjeet haastatteluihin olivat erityisen tärkeitä yhteisstrukturoidun (yhteistyössä haastateltavien kanssa toteutetun) haastattelukonseptimme onnistuneen toteuttamisen kannalta.</li>
<li>Haastatteluopas - englanninkielinen haastatteluopas, joka on luotu helpottamaan keskustelua yhteisstrukturoitujen haastattelujen aikana.</li> </ul>
Kieli |
englanti suomi |
---|---|
Aiheet | |
DOI | 10.17011/jyx/dataset/92714 |
Kuuluu kokonaisuuteen |