Haku

Hakukoneoptimointi pienyrityksille

QR-koodi

Hakukoneoptimointi pienyrityksille

Internetin käytöstä on tullut ihmisille arkipäivää, ja tämä on johtanut yli miljardin verkkosivuston syntymiseen. Automaattisesti toimivat hakukoneet luotiin, jotta käyttäjät voivat löytää verkkosivustoja tietämättä niiden tarkkaa URL-osoitetta. Näiden hakukoneiden tulossivuilla on suuri vaikutus verkkosivustojen kävijämäärään, sillä ensimmäiset kolme vaihtoehtoa saavat yli puolet klikkauksista. Tästä syntyi hakukoneoptimointi, jonka tarkoitus on tutkia hakukoneiden algoritmeja ja löytää keinoja, joilla verkkosivuston sijoitusta tulossivulla saadaan parannettua. Tässä kanditutkielmassa etsitään ratkaisuja pienyritysten hakukoneoptimointiin. Tarkoitus on löytää keinoja toteuttaa hakukoneoptimointia pienyrityksissä ilman suurta rahallista investointia. Tutkielma on suoritettu kirjallisuuskatsauksena, ja lähteitä on etsitty Google Scholar:in ja JYKDOK:in kautta. Tutkielman tuloksena pienyrityksille löytyi kolme hakukoneoptimoinnin tekniikkaa, joita voidaan toteuttaa ilman ulkoista apua. Avainsanat voidaan valita tutkimalla Googlen KeywordPlanner:in kautta ja niitä voidaan hyödyntää verkkosivuston sisällössä. Avainsanat ovat edelleen tärkeässä roolissa, sillä ne toimivat muun hakukoneoptimoinnin pohjana. Ulkoinen linkitys on hidas prosessi, mutta pitkällä aikavälillä sillä saadaan hyviä tuloksia aikaan. Myös sosiaalista mediaa voidaan hyödyntää ulkoisen linkityk-sen tukena luomalla kohdennettuja kampanjoita.

Tallennettuna: