Co-design focused, participatory approach to exploring a digital literacy support serious game with Finnish language and literacy teachers of adult migrants with limited/interrupted formal education experience: research data
Co-design focused, participatory approach to exploring a digital literacy support serious game with Finnish language and literacy teachers of adult migrants with limited/interrupted formal education experience: research data
Digitaalisen lukutaidon oppimispelin testaus ja osallistava yhteissuunnittelu maahanmuuttajien aikuiskoulutuksen opettajien kanssa: tutkimusaineisto
Aineisto sisältää verkkokyselyn ja haastattelut, joilla selvitettiin suomen kielen opettajien näkemyksiä teknologian roolista aikuisten maahanmuuttajien kielenoppimisessa Suomessa. Tutkimus keskittyi käytössä oleviin kielen oppimista ja lukutaitoa edistämään suunniteltuihin opetussovelluksiin ja niiden käyttöön osana pedagogiikkaa. Kysely toteutettiin vuonna 2019 ennen COVID19-pandemiaa ja haastattelut pandemian aikana vuonna 2020.
Aineisto sisältää myös opettajien haastattelut, jotka toteutettiin Jyväskylän yliopiston AllRead: Digitaalinen oppimisympäristö GraphoLearn lukutaidon kehitystä tukemassa -tutkimushankkeessa kehitetyn 'Professori Pörröpää ja Lukukupla' -oppimissovelluksen testaus- ja arviointivaiheessa.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Aiheet | |
DOI | 10.17011/jyx/dataset/88395 |
Pääsy | Restricted use due to personal information protection. You can still contact author to ask for a copy of the material. |