Tekoälyn mahdollisuudet ja rajoitukset kohdennetussa mainonnassa
Tekoälyn mahdollisuudet ja rajoitukset kohdennetussa mainonnassa
Tutkielmassa käsitellään tekoälyn mahdollisuuksia ja rajoitteita kohdennetun mainonnan näkökulmasta. Tekoäly on viimeiset vuodet ollut yksi suurimmista puheenaiheista teknologia-alalla. Tekoäly on kehittynyt paljon muun muassa tietokoneiden kehittymisen seurauksena, ja sitä käytetään enemmän ja enemmän erilaisissa liiketoimintaan liittyvissä tehtävissä, kuten markkinoinnissa ja mainonnassa. Tutkielman tarkoituksena oli selvittää, millä tavoilla tekoälyä hyödynnetään kohdennetussa mainonnassa, ja mitkä asiat rajoittavat sen hyödyntämistä siinä. Tutkimuksen yhteenvedossa tehtiin johtopäätöksiä tutkimusten tulosten perusteella ja ehdotettiin mahdollisia jatkotutkimusaiheita. Tutkielma pyrki vastaamaan kysymyksiin: ”Mitä mahdollisuuksia tekoäly tarjoaa kohdennetussa mainonnassa?” ja ”Mitä rajoittavia tekijöitä on tekoälyn käytössä kohdennetussa mainonnassa?” Tutkielma on toteutettu kirjallisuuskatsauksena. Tutkielmaa tehdessä on hyödynnetty aiheeseen liittyviä kirjoja, artikkeleita ja muuta kirjallisuutta. Tutkimuksessa kävi ilmi, että tekoälyn käyttö luo uusia mahdollisuuksia kohdennetun mainonnan tehostamisessa, mutta tekoälyn käyttö sisältää myös rajoittavia tekijöitä varsinkin tietoturvaan ja eettisyyteen liittyen.
Kieli |
suomi |
---|---|
Aiheet |