Kansainvälisten e-aineistojen hakuun on toistaiseksi kirjauduttava, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Sisältömarkkinoinnin johtaminen eräässä rakennusalan yrityksessä

QR-koodi

Sisältömarkkinoinnin johtaminen eräässä rakennusalan yrityksessä

Sisältömarkkinoinnista on tullut merkittävä osa modernia markkinointia, jossa luodaan arvoa tuovia sisältöjä organisaatioiden kohderyhmille. Aikaisemmin sisältömarkkinointi on ollut Suomessa melko tuntematon käsite, mutta muutaman viime vuoden aikana se on saavuttanut suosiota markkinointipäättäjien keskuudessa. Sisältömarkkinoinnin onnistuminen ei kuitenkaan ole itsestäänselvyys, ja sen onnistuminen vaatii organisaatiokulttuurin muutoksen.
Tämä pro gradu -tutkielma selvittää case-tutkimuksen avulla, millaisella mallilla sisältömarkkinointia voidaan johtaa onnistuneesti, ja miten yrityksen henkilöstö on mahdollista sitouttaa tähän prosessiin. Case-tutkimus perustuu eräässä rakennusalan yrityksessä tehtyyn sisältömarkkinointikokeiluun, joka toteutettiin vuosien 2019–2020 aikana. Tutkielman teoreettinen viitekehys koostuu sisältömarkkinoinnin aikaisemmasta tutkimuksesta ja teoriasta. Aineisto pyrkii selvittämään tutkimusyrityksessä toteutetun sisältömarkkinointikokeilun käytännön kokemuksia ja kehityskohtia. Tutkimus on toteutettu kvalitatiivisena tutkimuksena, jonka aineisto on kerätty haastattelemalla tutkimusyrityksen myynti- ja markkinointiosaston työntekijöitä. Haastattelut on toteutettu teemahaastatteluina ja aineisto on analysoitu sisällönanalyysin ja teemoittelun avulla. Tutkimustulokset vahvistivat yleispätevän sisältömarkkinointimallin, jossa sisältömarkkinoinnin toteuttaminen on jaettu viiteen eri prosessiin. Tuloksissa korostui varsinkin sisältömarkkinoinnin mittaamisen sekä henkilöstön sitouttamisen tärkeys prosessin onnistumisen kannalta. Nämä olivat kehitetyn sisältömarkkinointimallin merkittävimmät löydökset. Aikaisempi teoria tukee tämän tutkimuksen tuloksia, vaikka tutkimusta aiheesta on tehty vasta viimeisen kymmenen vuoden ajan.

Tallennettuna: