Kansainvälisten e-aineistojen hakuun on toistaiseksi kirjauduttava, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Pelillistämisen hyödyntäminen tutkimus- ja yrityskäyttöön suunnatuissa sovelluksissa ja palveluissa

QR-koodi

Pelillistämisen hyödyntäminen tutkimus- ja yrityskäyttöön suunnatuissa sovelluksissa ja palveluissa

Pelillistämisen käyttö on yleistynyt viime aikoina huomattavasti eri aloilla. Tämä tutkielma pyrkii selvittämään, miten tutkimus- ja yrityskäyttöön tarkoitetuissa sovelluksissa ja palveluissa voi hyödyntää pelillisyyttä. Tutkimuksessa toteutettiin opetustoiminto pelillistämistä käyttäen Magister Solutions -yrityksen SimLab-palveluun. Tämän jälkeen koottiin koeryhmä, joka käytti pelillistettyä palvelua viikon ajan. Lopuksi ryhmälle lähetettiin palautekysely, jonka avulla arvioitiin pelillisyyden onnistumista. Tutkimuksen perusteella ei voi antaa yksiselitteistä vastausta tutkimuskysymykseen. Tutkimustulokset antavat kuitenkin rohkaisevaa tietoa siitä, että pelillistetystä opetustoiminnosta oli hyötyä palvelun käytön opetuksen kannalta. Toimintoa on myös tarkoitus jatkokehittää tulevaisuudessa.

Tallennettuna: