Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa?
Finna-arvio
Ei kurjuutta kummempaa : vai sittenkin pedagogiikkaa?
Ei%20kurjuutta%20kummempaa%20-%20vai%20sittenkin%20pedagogiikkaa_.pdf
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
https://peda.net/jyu/ruus...sto/5-2019/3
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
Pedagogiset asiakirjat ovat tuttuja opettajille kaikilla koulutusasteilla. Asiakirjan tulisi painottaa pedagogiikkaa eli kuvauksia lapsen tai nuoren tarvitsemasta tuesta. Tutkimustulosten mukaan lapsi tai nuori kuvataan asiakirjoissa kuitenkin hyvin ongelmakeskeisestä näkökulmasta. Ongelmiin keskittyvä kirjaamisen tapa ei palvele sen paremmin tuen suunnittelua kuin opettajan työtäkään parhaalla mahdollisella tavalla. Mitä asiakirjaan sitten tulee ja saa kirjoittaa?
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Sarja | Ruusupuiston kärkiuutiset, 5 |
Aiheet |