Kansainvälisten e-aineistojen hakuun on toistaiseksi kirjauduttava, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

3D-grafiikan optimointi mobiilialustalle Unity-ympäristössä

QR-koodi

3D-grafiikan optimointi mobiilialustalle Unity-ympäristössä

Mobiilimarkkinoilta löytyy hyvin laaja kirjo erilaisia mobiilipelejä. Mobiililaitteet ovat laajimmalle levinnyt tietokonemuoto. Viimevuosina mobiililaitteiden graafiset ominaisuudet ovat nousseet sellaiselle tasolle, että niillä voidaan renderöidä upeita 3Dympäristöjä reaaliajassa. Silti mobiililaitteet vaativat optimointia sulavaan peligrafiikan laskemiseen. Tämä pro gradu tutkielma paneutuu 3D-mobiiligrafiikan optimointiin keskittyen Unity-pelimoottoriin. Teoriaosuudessa käydään läpi 3D-grafiikan luomisen peruskäytänteitä siirtyen Unityn käyttämään OpenGL ES liukuhihnaan ja sen optimointimahdollisuuksiin. Käytännön osuudessa testataan kolmioiden, valaistuksen, sekä varjostimien vaikutusta mobiililaitteiden ruudunpäivitysnopeuksiin. Optimointimenetelmät implementoidaan Endless Tea Studiosin Gravitoid mobiilipeliin.

Tallennettuna: