Kansainvälisten e-aineistojen hakuun on toistaiseksi kirjauduttava, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Internetmainosten tungettelevuuteen vaikuttavat tekijät ja tungettelevuuden seuraukset : tapaus YouTube

QR-koodi

Internetmainosten tungettelevuuteen vaikuttavat tekijät ja tungettelevuuden seuraukset : tapaus YouTube

Internetmainokset koetaan pääsääntöisesti tungettelevina, koska ne keskeyttä-vät tai häiritsevät meneillään olevaa internetin selailua. Mainosten tungettele-vuudesta seuraa yleensä ärtymyksen tunteita ja mainoksia aletaan vältellä. In-ternetmainonnan muodoista erityisesti videomainonta on yleistynyt viime vuo-sina ja tästä syystä videomainosten tungettelevuuteen tulisi kiinnittää huomiota. Tunnistamalla internetmainosten tungettelevuuteen vaikuttavat tekijät, pystytään toteuttamaan vähemmän tungettelevia mainoksia. Tässä tutkielmassa keskitytään ensisijaisesti YouTuben TrueView pre-roll -mainosten tungettelevuuteen vaikuttaviin tekijöihin ja tungettelevuuden seu-rauksiin. Tutkielmassa tarkastellaan myös banneri- ja pop-up -mainosten tun-gettelevuutta, minkä avulla pyritään antamaan laajempi kuva internetmainos-ten tungettelevuuden ilmiöstä. Tutkielma on suoritettu kirjallisuuskatsauksena. Kirjallisuuskatsauksessa käydään yksityiskohtaisesti läpi eri tungettelevuuteen vaikuttavia elementtejä ja niiden luokkia. Tutkielman keskeisin tulos oli, että tungettelevuuden ilmiö on monimutkainen ja siihen vaikuttavat monet tekijät. Tärkeä havainto oli myös, että tungettelevuudella voi olla useita eri seurauksia.

Tallennettuna: