Käytettävyyden osatekijöiden ja luottamuksen väliset yhteydet verkkokaupassa
Käytettävyyden osatekijöiden ja luottamuksen väliset yhteydet verkkokaupassa
URN:NBN:fi:jyu-201602021385.pdf
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
Verkkokaupan menestyksen kannalta asiakkaan luottamus kauppaa kohtaan on avainasemassa. Myyjän tuleekin tietää, kuinka luottamusta pystytään omalla toiminnalla vahvistamaan. Yksi merkittävä tekijä luottamuksen muodostumi-sessa verkkokaupassa on käytettävyys. Tässä kirjallisuuskatsauksessa pyritään selvittämään, mitkä käytettävyy-den osatekijät vaikuttavat luottamukseen, ja miten tämä vaikutus näky. Tutki-mustuloksena todetaan, että käytettävyyden ja luottamuksen välillä näyttäisi olevan yhteys. Löydetyistä käytettävyyden osatekijöistä erityisesti navigointi, informaation saatavuus, opittavuus ja johdonmukaisuus näyttävät vaikuttavan luottamuksen rakentumiseen.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Aiheet |