Kansainvälisten e-aineistojen hakuun on toistaiseksi kirjauduttava, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Käytettävyyden osatekijöiden ja luottamuksen väliset yhteydet verkkokaupassa

QR-koodi

Käytettävyyden osatekijöiden ja luottamuksen väliset yhteydet verkkokaupassa

Verkkokaupan menestyksen kannalta asiakkaan luottamus kauppaa kohtaan on avainasemassa. Myyjän tuleekin tietää, kuinka luottamusta pystytään omalla toiminnalla vahvistamaan. Yksi merkittävä tekijä luottamuksen muodostumi-sessa verkkokaupassa on käytettävyys. Tässä kirjallisuuskatsauksessa pyritään selvittämään, mitkä käytettävyy-den osatekijät vaikuttavat luottamukseen, ja miten tämä vaikutus näky. Tutki-mustuloksena todetaan, että käytettävyyden ja luottamuksen välillä näyttäisi olevan yhteys. Löydetyistä käytettävyyden osatekijöistä erityisesti navigointi, informaation saatavuus, opittavuus ja johdonmukaisuus näyttävät vaikuttavan luottamuksen rakentumiseen.

Tallennettuna: