Kansainvälisten e-aineistojen hakuun on toistaiseksi kirjauduttava, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Verkkokauppojen suosittelujärjestelmät ja niiden hyödyntäminen myynninedistämisessä

QR-koodi

Verkkokauppojen suosittelujärjestelmät ja niiden hyödyntäminen myynninedistämisessä

Verkkokauppojen asema markkinoilla on kasvanut viime vuosien aikana ja se jatkaa kasvuaan jatkuvasti. On tärkeää ymmärtää, mitkä tekijät vaikuttavat myynnin lisäämiseen. Yksi tärkeimmistä myynninedistämisen keinoista ovat suosittelujärjestelmät, joilla voidaan ohjata asiakkaan ostokäyttäytymistä ja vaikuttaa hänen ostopäätökseensä, kerätä arvokasta tietoa sekä helpottaa asiakkaan asiointia verkkokaupassa. Tässä tutkielmassa tarkastellaan kirjallisuuskatsauksen keinoin verkkokauppojen suosittelujärjestelmiä myynninedistämisen keinona. Tutkielmassa löydettiin useita myynninedistämisen keinoja, joissa suosittelujärjestelmät ovat avainasemassa. Nämä keinot on jaettu kategorioihin, jotka ovat verkko-ostamisen mielekkyys, myynnin monimuotoisuus, arvioiden vaikutus, lisä- ja ristiinmyynti, promootio ja alennukset, personoitujen palveluiden merkitys sekä asiakkaan tyytyväisyyden ja lojaaliuden kasvattaminen. Tutkimustuloksena todetaan, että suosittelujärjestelmillä on suuri merkitys puhuttaessa myynninedistämisestä elektronisessa liiketoiminnassa. Tutkielmassa löydettyjä tuloksia voivat hyödyntää esimerkiksi yritykset, jotka miettivät suosittelujärjestelmien käyttöönottoa ja haluavat tietää niiden hyödyistä.

Tallennettuna: