Kielelliset apuvälineet asiantuntijan kirjallisen viestinnän opetuksessa
Finna-arvio
Kielelliset apuvälineet asiantuntijan kirjallisen viestinnän opetuksessa
www.kieliverkosto.fi/journals...htikuu-2015/
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
kielelliset-apuvalineet-asiantuntijan-kirjallisen-viestinnan-opetuksessa.pdf
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
Tässä artikkelissa käsittelemme yliopiston ruotsin kielen kirjallisen taidon opetusta, näkökulmana kielellisten apuvälineiden käyttö kielenoppimisen tukena. Yliopiston viestintä- ja kieliopintojen tavoitteena ovat asiantuntijan akateemiset viestintätaidot, jolloin kirjoittaminen tapahtuu tiedonhankintataitojen avulla apuvälineitä käyttäen. Apuvälineet ovat näin ollen tärkeä osa kirjallisen taidon opetusta, mutta voimassa olevat valtakunnalliset KORU-hankkeessa tehdyt arviointikriteerit vuodelta 2006 suosittelevat apuvälineiden kieltämistä arviointitilanteessa. Arviointi ohjaa vahvasti oppimista, ja lähestymmekin tässä artikkelissa kirjallisen taidon arviointia opetuksen tavoitteiden kautta.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Sarja | Kieli, koulutus ja yhteiskunta, Huhtikuu |
Aiheet | |
ISSN |
1799-0181 |