Kansainvälisten e-aineistojen hakuun on toistaiseksi kirjauduttava, jotta hakuja voi tehdä.

Haku

Promoting the European Union : comparative analysis of EU communication strategies in Finland and in Italy

QR-koodi

Promoting the European Union : comparative analysis of EU communication strategies in Finland and in Italy

Chiara Valentini analysoi tutkimuksessaan Euroopan Unionin viestintää eri yleisöjensä kanssa kahdessa EU:n jäsenmaassa vuosina 2001-2006. Valentini tarkasteli erityisesti Euroopan komissiota ja - Useiden maiden kansalaisille suunnatussa EU:n ohjelmia koskevassa viestinnässä tulisi kiinnittää huomiota paikallisiin ja kulttuurisiin prioriteetteihin. Kaksisuuntaisen viestinnän kehittäminen on mahdollista taustatutkimuksen avulla, Valentini suosittaa.Valentini huomasi, että EU-instituutiot ovat alkaneet laajemmin toteuttaa pr-käytäntöjä viestintänsä kehittämisessä vasta viime vuosina. Pr:stä on tullut erittäin tärkeä strategisen johtamisen väline ja siksi julkisten organisaatioiden tulisi ohjata resursseja sekä organisaation sisäiseen, että sen ulkopuolelle suuntautuvaan viestintään. On tärkeää, että organisaatiot oppivat ajattelemaan globaalisti ja toimimaan paikallisesti. Organisaatioiden tulee tarjota paikallisia tarpeita varten räätälöityjä palveluja, joita laatiessa on pidetty globaalit trendit mielessä. Ideana on yhdistää kulttuurienvälinen osaaminen julkisen johtamisen strategioihin, koska kulttuurienvälinen osaaminen lisää viestijän tehokkuutta, Valentini korostaa.– Ihmisten vapaa liikkuvuus synnyttää yhä useampia monikulttuurisia kaupunkeja, joiden kansalaiset, asiakkaat ja businesskumppanit edustavat monia eri kulttuureja. Tämä vaikuttaa julkisten organisaatioiden toimintaan siten, että niiden täytyy strategisessa suunnittelussaan huomioida myös maahanmuuttajat, Valentini sanoo.

Tallennettuna: