Phonetische Aspekte einer Didaktik der Finnischen Gebärdensprache als Fremdsprache
Phonetische Aspekte einer Didaktik der Finnischen Gebärdensprache als Fremdsprache
Suomalaista viittomakieltä opetetaan yhä enemmän kuuleville. Tämän seurauksena on syntynyt tarve kehittää viittomakielen opetuksen metodeja sekä kouluttaa viittomakielen opettajia. Bertold Fuchsin väitöstutkimus selvitti, miten viittomakielen kielitieteellistä tutkimusta voidaan hyödyntää viittomakielen opetuksen kehitettäessä. Tutkimus keskittyi viittomakielen taidon foneettiseen osa-alueeseen, toisin sanoen käsien, pään ja kehon liikkeiden muotoon.
Tallennettuna:
Kieli |
saksa |
---|---|
Sarja | Jyväskylä studies in humanities, 21 |
Aiheet | |
ISBN |
951-39-1841-6 |
ISSN |
1459-4331 |