Erityistä tukea yleisopetuksen luokassa – keinoina yhteisopettajuus ja joustava opetusryhmäjako
Erityistä tukea yleisopetuksen luokassa – keinoina yhteisopettajuus ja joustava opetusryhmäjako
Oppimateriaali
Luotu: 9.4.2024, Muokattu: 9.4.2024
Sisältö
Oppimateriaalit tulevat Finnaan Avointen oppimateriaalien kirjastosta (aoe.fi).
Yhteisopettajuus on kahden tai useamman opettajan tasa-arvoista yhteistyötä, jossa he vastaavat yhdessä oppilasryhmän opetuksen suunnittelusta ja toteutuksesta sekä oppimisen arvioinnista. Yhteisopettajuus ei ole tukitoimi vaan työtapa, joka voi mahdollistaa erityisen ja tehostetun tuen tarjoamisen yleisopetuksen luokassa. Vuonna 2022 pidetystä koulutuksesta "Erityistä tukea yleisopetuksen luokassa – keinoina yhteisopettajuus ja joustava opetusryhmäjako" tehtiin yhteenveto hyvistä käytännöistä. Yhteenvedossa tarkastellaan mitä yhteisopettajuudella tarkoitetaan, millaisia ovat yhteisopettajuuden työtavat ja edellytykset sekä millaiset rakenteet yhteisopettajuutta tukevat. Yhteenvedossa tarkastellaan lisäksi yhteisopettajuutta oppimisen kolmiportaisen tuen näkökulmasta sekä pedagogisia menetelmiä yhteisopettajuusluokassa.
Aineiston käyttöoikeudet |
---|
CC BY-NC-ND 4.0 Mitä merkintä tarkoittaa? |
Kohderyhmä |
Opettaja |
Koulutusaste |
Perusopetus |
Oppimateriaalin tyyppi |
0/Presentation/ |
Aiheet |
Kieli |
suomi |
Muut nimekkeet |
Erityistä tukea yleisopetuksen luokassa – keinoina yhteisopettajuus ja joustava opetusryhmäjako |
Aineistotyyppi |
Oppimateriaali |
Organisaatio |
Avointen oppimateriaalien kirjasto |
Tunniste |
urn:nbn:fi:oerfi-202404_00027526_2 |
Tekijät |
Julkaisija |
2024
|
Julkaistu |
2024
|
Lähdekokoelma |
aoe |
Pääasiallinen käyttötarkoitus |
Opettajan materiaalit ja osaamisen kehittäminen Kurssimateriaali Itsenäinen opiskelu |
Saavutettavuuden esteet |
ei välähtelyhaittaa ei äänihaittaa |
Tallennettuna:
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä