Pienryhmäohjaus lukiossa -kokeilun väliraportti.
Pienryhmäohjaus lukiossa -kokeilun väliraportti.
Oppimateriaali
Huttu-Pantsari, Kati, Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, Joensuun kampus
; Tuominen, Visa, Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, Joensuun kampus
; Rosenius, Päivi, Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, Joensuun kampus
; Nordqvist, Anna, Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, Joensuun kampus
; Pantsari, Iisa, Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, Joensuun kampus
; Häyhä, Julia, Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, Joensuun kampus
; Peltomaa, Henrika, Itä-Suomen yliopisto, Filosofinen tiedekunta, Joensuun kampus
Luotu: 25.11.2023, Muokattu: 12.1.2024
Sisältö
Oppimateriaalit tulevat Finnaan Avointen oppimateriaalien kirjastosta (aoe.fi).
Aineiston käyttöoikeudet |
---|
CC BY 4.0 Mitä merkintä tarkoittaa? |
Kohderyhmä |
Ohjaaja tai mentori Vertaistutor Erityisopetus Opettaja |
Koulutusaste |
Perusopetus Lukiokoulutus Vuosiluokat 7-9 LUVA, Lukiokoulutukseen valmistava koulutus |
Oppimateriaalin tyyppi |
0/Activity/ 0/Guide/ 0/Text/ |
Oppiaine / tutkinto / tieteenala |
Jatko-opinnot, työelämä ja tulevaisuus Minä opiskelijana Opinto-ohjaus |
Tavoite- ja sisältöalue |
asettaa valintojaan tärkeysjärjestykseen suhteessa omiin suunnitelmiinsa henkilökohtainen opintosuunnitelma: opiskelu-, ylioppilastutkinto- sekä jatko-opinto- ja urasuunnitelma hyvinvointi, opiskelukyky, tasapainoinen elämä itsetuntemus ja omat vahvuudet sekä oman osaamisen monipuolinen tunnistaminen, kehittäminen ja dokumentointi jatko-opintoihin ja tulevaisuuden suunnitteluun liittyvät tietolähteet, digitaaliset ohjauspalvelut ja hakujärjestelmät osaa lukiossa tarvittavat opiskelutaidot ja -menetelmät sekä työtavat osaa suunnitella opintojaan suhteessa ylioppilastutkinnon suorittamiseen liittyviin vaatimuksiin toimijuus, arjen- ja elämänhallintataidot, minäpystyvyys sekä toimintakyky tunnistaa henkilökohtaisen opintosuunnitelman merkityksen urasuunnittelun kannalta tunnistaa ja osaa sanoittaa vahvuuksiaan, osaamistaan ja kiinnostuksen kohteitaan tuntee lukio-opintojen käytänteet ja opintojen rakenteen ymmärtää, miten tehdyt valinnat vaikuttavat mahdollisuuksiin hakeutua jatko-opintoihin |
Aiheet |
Kieli |
suomi |
Muut nimekkeet |
Pienryhmäohjaus lukiossa -kokeilun väliraportti. |
Aineistotyyppi |
Oppimateriaali |
Organisaatio |
Avointen oppimateriaalien kirjasto |
Tunniste |
urn:nbn:fi:oerfi-202311_00027002_7 |
Tekijät |
Julkaisija |
Itä-Suomen yliopisto,
2023
|
Julkaistu |
Itä-Suomen yliopisto,
2023
|
Lähdekokoelma |
aoe |
Pääasiallinen käyttötarkoitus |
Jatkotyöstettävä materiaali Ohjeistus Opettajan materiaalit ja osaamisen kehittäminen Oppimiskokonaisuuden osa |
Saavutettavuuden esteet |
ei tiedossa |
Tallennettuna:
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä