Itsenäinen oppimispolku lukion ruotsin opintojaksoihin 4 ja 5
Itsenäinen oppimispolku lukion ruotsin opintojaksoihin 4 ja 5
Oppimateriaali
Luotu: 15.11.2023, Muokattu: 15.11.2023
Sisältö
- FCLab_lukio_II_ruotsi (docx, 1,6 Mt)
Oppimateriaalit tulevat Finnaan Avointen oppimateriaalien kirjastosta (aoe.fi).
Tässä raportissa käsitellään hankkeen tavoitetta nro 3, Pedagogisten ICT-pakettien kehittäminen. Tavoitteeseen liittyen Joensuussa, Tulliportin normaalikoulun lukiossa on lukuvuonna 2022– 2023 tuotettu ruotsin pakollisiin opintojaksoihin ICT- paketteja, joiden avulla opiskelijat ovat voineet itsenäisesti suorittaa opintojaksoja neljä ja viisi. FCLab.lukio II -hankkeessa on koottu yksilöllisiä oppimispolkuja varten materiaalia ruotsin kielen opiskeluun. Itsenäisten oppimispolkujen pohjana toimivat Classroom- alustalle tehdyt opintojaksorungot ja tuntisuunnitelmat linkkeineen, joiden avulla opiskelija voi suorittaa koko opintojakson itsenäisesti. Ennen opintojakson alkua opiskelija sopii opettajan kanssa toteutusaikataulun, sekä tarvittavat näytöt, joiden avulla hän voi oppimisensa ja osaamisensa todentaa. Oppimateriaalina on FOKUS- sarja. Digilisenssien myötä opettaja pystyy reaaliaikaisesti seuraamaan opiskelijan etenemistä digikirjan tehtävien osalta.
Tausta- ajatuksena on ollut toimintakulttuurin kehittäminen ja korkea-asteen vaatimien opiskeluvalmiuksien ja –taitojen harjaannuttaminen. Monilla lukiolaisilla on täydet lukujärjestykset ja päällekkäisyyksien välttäminen ei aina onnistu, joten mahdollisuus suorittaa opintojakso itsenäisesti on silloin ollut hyvä ratkaisu saada opintopisteet kokoon ja samalla harjaantua oman toiminnan ohjauksessa ja itsenäisessä työskentelyssä.
Aineiston käyttöoikeudet |
---|
CC BY 4.0 Mitä merkintä tarkoittaa? |
Kohderyhmä |
Opettaja |
Koulutusaste |
Lukiokoulutus |
Oppimateriaalin tyyppi |
0/Project/ 0/Tool/ |
Oppiaine / tutkinto / tieteenala |
Opiskelu- ja työelämä Ruotsi, B1-oppimäärä Ympäristömme |
Tavoite- ja sisältöalue |
ajankohtaiset yhteiskunnalliset aiheet nuorten näkökulmasta erilaiset elinympäristöt erilaisten hakemusten laatiminen harjoittaa erityisesti kirjallisia tekstintuottamistaitojaan aiheena mielipiteen ilmaisu itsenäistyvän nuoren elämänhallinta kehittää tietämystään tekstilajeista, jotka liittyvät keskeisesti nuoren opiskeluun, työelämään ja itsenäistymiseen kieliprofiilin täydentäminen tulevaisuuden tarpeita varten kulttuurinen moninaisuus opiskelu, ammatit ja työelämä opiskelijan ja yhteiskunnan näkökulmasta osaa tulkita erilaisia tekstejä, jotka käsittelevät maailman erilaisia elinympäristöjä, kulttuureja ja yhteiskuntia pohtii jatko-opintojaan, urasuunnitelmiaan sekä valmiuksiaan elinikäiseen oppimiseen. pystyy tuottamaan lyhyen ohjatun tekstin moduulin aihepiiristä. rohkaistuu ruotsin kielen käyttäjänä erilaisissa opiskeluun ja työntekoon liittyvissä vuorovaikutustilanteissa tulevaisuuden suunnitelmat vuorovaikutustilanteet ja tekstit, jotka liittyvät jatko-opiskeluun ja työelämään |
Aiheet |
Kieli |
suomi |
Muut nimekkeet |
Itsenäinen oppimispolku lukion ruotsin opintojaksoihin 4 ja 5 |
Aineistotyyppi |
Oppimateriaali |
Organisaatio |
Avointen oppimateriaalien kirjasto |
Tunniste |
urn:nbn:fi:oerfi-202311_00026978_9 |
Tekijät |
Julkaisija |
2023
|
Julkaistu |
2023
|
Lähdekokoelma |
aoe |
Pääasiallinen käyttötarkoitus |
Kurssimateriaali |
Tallennettuna:
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä