Ohjelmointia Scratchin kanssa: Opas aloittelevalle ohjelmoijalle
Ohjelmointia Scratchin kanssa: Opas aloittelevalle ohjelmoijalle
Oppimateriaali
Luotu: 22.12.2020, Muokattu: 22.12.2020
Sisältö
- Scratch-ohjelmointikerhomateriaali (pdf, 3,1 Mt)
- Linkki oppimateriaalin sivulle (Ulkoinen linkki)
Oppimateriaalit tulevat Finnaan Avointen oppimateriaalien kirjastosta (aoe.fi).
Opas tarjoaa perustoimintaohjeet aloittelevalle Scratchin käyttäjälle. Tehtävät sopivat myös johdannoksi ennen suurempaa ohjelmointiprojektia, esimerkiksi oman pelin tai animaation suunnittelua. Oppaan avulla voidaan aloittaa perehtyminen myös vaativimpiin ohjelmointikieliin – niiden taustalla olevaan logiikkaan. Pienet lapset saavat harjoitusta ohjelmoinnissa käytettävään englannin kieleen.
Aineiston käyttöoikeudet |
---|
CC BY-SA 4.0 Mitä merkintä tarkoittaa? |
Kohderyhmä |
Ohjaaja tai mentori Opettaja |
Koulutusaste |
Perusopetus Vuosiluokat 1-2 Vuosiluokat 3-4 Vuosiluokat 5-6 |
Oppimateriaalin tyyppi |
0/Guide/ |
Aiheet |
Kieli |
suomi |
Muut nimekkeet |
Ohjelmointia Scratchin kanssa: Opas aloittelevalle ohjelmoijalle |
Aineistotyyppi |
Oppimateriaali |
Organisaatio |
Avointen oppimateriaalien kirjasto |
Tunniste |
urn:nbn:fi:oerfi-202209_00023835_4 |
Tekijät |
Julkaisija |
Kehittämiskeskus Opinkirjo,
2020
|
Julkaistu |
Kehittämiskeskus Opinkirjo,
2020
|
Lähdekokoelma |
aoe |
Pääasiallinen käyttötarkoitus |
Opettajan materiaalit ja osaamisen kehittäminen |
Tallennettuna:
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä
Tämän aineiston tarjoaa
- Avointen oppimateriaalien kirjasto
- Kysymyksiä tai palautetta aineistosta?
- Ota yhteyttä