Aineenopettajakoulutuksen vaihtoehdot ja tutkimus 2002
Finna rating
Aineenopettajakoulutuksen vaihtoehdot ja tutkimus 2002
Saved in:
Physical Description |
532 sivua : kuvitettu ; 21 cm Myös verkkoaineistona |
---|---|
Language |
Finnish |
Language of Original Work |
Finnish |
Language of Abstract |
swe eng |
Item Description |
Osa tekstistä ruotsiksi ja englanniksi |
Publisher |
Helsinki :
[Helsingin yliopisto],
2003
|
Series | Tutkimuksia / Helsingin yliopiston opettajankoulutuslaitos, ISSN 0359-4203; 241. |
Classification | |
Subjects | |
Manufacturer | (Hakapaino) |
Additional Information | Ainedidaktiikan symposiumi 1.2.2002 ; Veijo Meisalo (toim.) |
ISBN |
952-10-0457-6 nidottu 952-10-0458-4 PDF |
Uncontrolled Title |
Mitä tulevat äidinkielen opettajat arvioivat osaavansa? Matemaattinen todistaminen ja abstrahointi lukion matematiikan opetuksessa: opetuskokeilu rakenteisen johtojen avulla Uppfatining hos lärare av ekvationsbegreppet Ohjelmoinnin oppimisen vaikeuksia virtuaalisessa oppimisympäristössä Tavoitteiden itsesäätelystä: tarpeet, uskomukset ja tunteet Päiväkodin opettajien matematiikkakuvaan liittyvät kokemukset Matematiikassa ei ole mitään järkeviä vastauksia... se vaan on niin...: matematiikan merkitys Yhteiskunta- ja kasvatustieteilijöiden laaja-alainen opettajuus Keitä me olemme: historian ja yhteiskuntaopin opettajien ammatti-identiteetin tarkastelua Museonäyttelyn tulkinnallisuus historian opintokäynnin fokuksena Voiko opetussuunnitelma syntyä demokraattisesti Tutkimuksen ja opetuksen ykseys: haaste praktikumien ohjaajille Yhteiskunta, kasvatustiede ja maantiede muuttuvat: muuttuuko maantiedon opetus? Maailma paranee vain vaikuttamalla: aktiivinen kansalaisuus uusien opetussuunnitelmien aihekokonaisuudeksi Teaching and studying environmental issues on the web in ENO Environmental Online Temptations of the web: Estonian science student teachers reflect on their relationship with the Internet Finnish primary school student teachers and the Internet: worried about the vast information network? Launching an international web-based learning and co-operation project: YoungNet as a case study Yhteisöllistä tiedonrakentamista OECD/ENSI-ympäristökasvatushankkeessa: ensimmäisen vuoden kokemuksia Mitä ja miten biologiasta opitaan luokilla 1-6 Vertaisoppiminen opettajankoulutuksessa WWW-pohjaisen oppimateriaalin kehittäminen peruskoulun alaluokkien fysiikan ja kemian tiedonalan opetukseen Episteemiset vaateet luonnontieteiden opiskelun yhteydessä Ainetiedon ja pedogogisen tiedon yhdistäminen palamisilmiön opettamisessa Atomirakenteen oppiminen ja siihen liittyviä vaikeuksia Ongelmia tasavirtapiirien ymmärtämisessä - taustalla käsitteet, ajattelu ja fysiikan rakenteet Demonstraatiot lukion kemian opetuksessa Monikulttuurisuuskasvatus on myös uskontokasvatusta Uskonnonopetus Suomen oppivelvollisuuskoulussa 1900-luvulla Katsomusaineiden mahdollinen oppiaineperhe ja tieteenalastruktuurit Spiritualiteettiin kasvattaminen Oppikirja, opettajanopas ja kätilöntaito filosofian opetuksessa Pedagogiset mallit verkko-opetuksen suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa (HelLa-projekti) Suullisen kielitaidon harjoittelu didaktisen opetus-opiskelu-oppimisprosessin viitekehyksessä Eurooppalainen kielisalkku (EKS) - teoriaa ja käytäntöjä sosiaalisesti vastuullisen oppija-autonomian palveluksessa Törmäyksiä ytimeen - kuvataiteen aineenopettajaksi opiskelevien identifioimia ongelmakohtia aineensa arvioinnissa Lasten musiikillisen ja luovan lahjakkuuden tunnistamiseen ja arviointiin liityviä teoreettisia näkökohtia Käsityötieteen verkkokurssi opiskelijoiden ja ohjaajien kokemana Luentokurssin organisoiminen käsityönopetuksen verkkoyliopistolle. Toimintatutkimuksen ensimmäinen kierros Sukupuoli - käsityö - diskurssit, sukupuolen tuottaminen käsityötä koskevissa teksteissä Consuming as a part of everyday life : boundary crossing between school and everyday life - some theoretical remarks Yhteinen käsityö: tasa-arvoa vai pakkoa? yhteisen käsityön tarkastelua tasa-arvon näkökulmasta |
Get full text |