Haku

Kokemuksia käyttöteoriasta : ajattelun ja toiminnan suhde opetustyössä

QR-koodi

Kokemuksia käyttöteoriasta : ajattelun ja toiminnan suhde opetustyössä

Tämän tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten luokanopettajat kokevat käyttöteorian merkityksen omassa työssään. Lisäksi tutkimuksessa pyrittiin selvittämään luokanopettajien ajattelun ja toiminnan suhdetta. Käyttöteorian käsitettä lähestyttiin erityisesti Aaltosta ja Pitkäniemeä (2001) mukaillen. Tutkimuksen tulosten mukaan luokanopettajien ajattelun ja toiminnan suhde toteutui opetustyössä hyvin. Tämän lisäksi luokanopettajat kokivat käyttöteorian merkityksen tärkeänä. Tutkimuksen tuloksista voidaan päätellä, että käyttöteorialla on tärkeä rooli luokanopettajien työssä. Käyttöteoriat voidaan nähdä henkilökohtaisina opettajuutta ja oppimista koskevina teorioina. Myös luokanopettajien erilaiset arvot, ominaisuudet ja elämänkokemukset vaikuttavat käyttöteorioiden muodostumiseen ja kuvailuun.

Tallennettuna: