Pakohuonepedagogiikka
Pakohuonepedagogiikka
URN:NBN:fi:jyu-201910294658.pdf
(Jyväskylän yliopisto - JYX)
Tässä tutkielmassa käsitellään uutta pedagogiikkaa nimeltään pakohuonepedagogiikka. Sen tavoitteena on opettaa erityisesti yhteistyö- ja ongelmanratkaisutaitoja oppilaille ja opiskelijoille. Pakohuonepedagogiikka nojaa vahvasti pelillisyyteen ja ongelmalähtöiseen oppimiseen, joista jälkimmäinen tunnetaan Suomessa ilmiöoppimisena. Tässä tutkielmassa selvitetään, toimiiko pakohuonepedagogiikka ja kenelle se toimii, jos toimii. Tässä tutkielmassa käsitellyt tutkimukset ovat yksimielisesti pakohuonepedagogiikan puolella. Tarkoituksena on kuitenkin löytää myös mahdollisia haittapuolia.
Tallennettuna:
Kieli |
suomi |
---|---|
Aiheet | |
Pääsy | Tekijä ei ole antanut lupaa avoimeen julkaisuun, joten aineisto on luettavissa vain Jyväskylän yliopiston kirjaston arkistotyösemalta. Ks. https://kirjasto.jyu.fi/fi/tyoskentelytilat/laitteet-ja-tilat.. |